La cumparaturi, putini se gandesc, chiar daca stiu de ele, ca strategiile de marketing sunt peste tot prezente, in nasul tuturor, in mintea si mai ales….in simturile tuturor!
Pentru ca da, o buna strategie de marketing pe care o folosesc marile magazine, este provocarea simturilor! Asadar, am alcatuit o scurta lista care contine cateva instrumente folosite in scopul de a creste vanzarile, in special in perioada sarbatorilor, moment in care, daca nu iti faci o lista de cumparaturi de care sa te tii bine, ajungi la „eleganta” vorba romaneasca „daca nu casti ochii….casti…portofelul!”
- bulversarea cumparatorului prin mutarea frecventa a produselor, in diferite zone ale magazinului
- muzica de sarbatori, ce e peste tot prezenta si ancoreaza mintea in trecut, la perioada copilariei – provoaca amintirile placute si implicit, deviaza atentia de la lista de cumparaturi la alte produse netrecute-n acea lista „hai ca ne trebuie si asta!”, sau „wow, mama folosea fata de masa cu braduti, hai sa luam si noi una!”
- trezirea simturilor si cu ajutorul produselor de patiserie-cofetarie, prin amplasarea la vedere a cozonacilor aburinzi si a painii frumos rumenite, etc – urmarea o deducem: salivam sau cumparam :)!
- amplasarea in tot magazinul a punctelor de „degustare produse”
- plasarea produselor scumpe la raft, in dreptul ochilor cumparatorilor, „pentru a se vedea mai bine” – sau pentru a nu cumva sa le ratam! Aici e chiar o mare batalie intre companiile ce-si doresc produsele lor in acea zona pe raft.
- reduceri, reduceri, reduceri! Atentie la aceste indemnuri de a cumpara produse ieftine, aparent cu preturi reduse (daca nu te-ai uitat la pret cu o luna in urma, chiar crezi galusca asta), ori cu termen de valabilitate aproape de expirare, sau chiar cu anumite defecte. Nu tot ce e ieftin e si bun, dupa cum nici tot ce e scump e si bun!
Si lista poate continua, dar va las pe voi sa mai descoperiti instrumente asemanatoare acestora!
Sarbatori fericite si spor la cumparaturi, cu lista-n mana 🙂 !
Psih. Cristina Stoian